Zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu w podatkach można otrzymać bez wychodzenia z domu, czy biura.
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach można załatwić na 3 sposoby:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Jeśli nie przepadasz za wizytami w urzędzie skarbowym, możesz zrobić to online. Co jest konieczne? Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany.
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające zaległość podatkową potwierdza twoją aktualną sytuację podatkową. Dokumentu tego wymagają np. banki, jeśli chcesz uzyskać kredyt, sklepy przy zakupach na raty, a także urzędy. Potrzebujesz też tego dokumentu, jeśli chcesz brać udział w przetargach.
Urząd wyda ci zaświadczenie w następujących przypadkach:
- gdy urzędowe potwierdzenie twojej sytuacji podatkowej wynika z przepisów
- jeśli zależy ci na poświadczeniu twojej sytuacji podatkowej
Do wniosku dołącz opłatę skarbową (21 zł). Wpłać ją na konto urzędu miasta/gminy, na terenie której znajduje się twój urząd skarbowy. Zaświadczenie dostaniesz w ciągu 7 dni.
Procedura krok po kroku dostępna jest tutaj.
Ty wybierasz w jakiej formie otrzymasz zaświadczenie. Wybrana opcję należy zaznaczyć we wniosku.
Możliwe formy:
- elektronicznie
- osobiście w urzędzie
- listownie
Urząd może odmówić ci wydania zaświadczenia, jeśli twoje żądanie we wniosku nie jest zgodne z informacjami, które ma urząd. Dostaniesz wtedy postanowienie, na które możesz złożyć zażalenie.